søndag den 21. oktober 2012

Noder på tablet – med sideskift

Jeg har nu også anskaffet en Cicada PageFlip, så jeg kan skifte side med foden, mens jeg spiller.
Det skal jeg bruge, når jeg spiller med Thy Folklore fordi vi har nogle lange dansesæt, som består af flere sider med noder.
Pedalens bluetooth-setup for at få forbindelse til tabletten er lidt kringlet, men når først det er sat op, spiller det uden problemer. Det skal kun gøres én gang for alle. Efterfølgende “vågner” tabletten automatisk, når du tænder for pedalen.
Jeg gjorde hurtigt den erfaring, at pedalens repeat knap skal stå på off. Gør den ikke det, bliver den ved med at sende sideskift, så længe du træder på pedalen. Og så er det altså svært at styre, hvor man er i sættet. Men er repeat knappen på off, går det som en drøm – der bliver skiftet én side, uanset hvor længe man træder på pedalen. Og man kan skifte både frem og tilbage, da der er pedal til begge dele.
Man kan strømforsyne den via USB stik. Jeg foretrækker dog at bruge batterier (2 stk. AA). Det giver en ledning mindre på scenen, og større frihed til at flytte pedalen efter behov. Jeg har ikke haft behov for at skifte batterier i pedalen endnu, selv om jeg har brugt den en del gange.
Der er andre pedaler på markedet. Cicada Pageflip er af plastic, og det bliver selvfølgelig interessant og se, hvor robust den er. Indtil videre fungerer det for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar